Uşak Üniversitesi Teknolojiye Dokun

ETKİNLİĞE KAYIT OLMAK İÇİN TIKLAYINIZ

 

Proje Lideri / Rehberi: UTKU KÖSE; SENA ÇELİK GORAL

 

Hedef Kitle : Üniversite öğrencileri (ön lisans, lisans, yüksek lisans, doktora); Lise ve dengi okul öğrencileri; Ortaokul öğrencileri

 

Katılımcı Sayısı : 30

 

Etkinliğin Amacı : Günümüzün ve geleceğin en önemli teknolojileri arasında yer alan Yapay Zeka hakkında katılımcıların bilgi ve farkındalık sahibi olmasını sağlamak, ayrıca temel kodlama becerilerinin de öğrenilmesi suretiyle örnek zeki sistemlerin (Yapay Zeka modellerinin) nasıl oluşturulabileceği konusunda bilgi ve becerilerin kazanılmasını sağlamaktır.

 

 

Kullanılacak Malzeme :

Tarafımızca sağlanacak olan laptoplar + tabletler, Scratch ve geliştirilecek alternatif yazılımlar vb.

 

Uygulanacak Yöntem :

Artırılmış gerçeklik uygulamaları,Deneysel uygulamalar,Etkileşimli uygulamalar,Gözlem,`Bilgi işlemsel düşünme` uygulamaları

1. Yapay Zeka hakkında bilgilendirme (etkileşimli videolar ve animasyonlarla birlikte),

2. Yapay Zeka uygulamaları hakkında bilgilendirme (etkileşimli videolar ve animasyonlarla birlikte),

3. Kodlama, bilgisayar programlama hakkında temel bilgilendirmelerde bulunma (Scratch ve alternatif yazılımlarla desteklenerek),

4. Yapay Zeka?nın nasıl öğrenebildiği konusunda bilgiler verme (Yapay Zeka öğrenme paradigmalarını anlatma; Scratch ve alternatif yazılımlarla desteklenerek),

5. Örnek kodlama uygulamaları gerçekleştirme,

6. Örnek Yapay Zeka modelleri düşünülmesi,

7. Düşünülen Yapay Zeka modellerinin yazılım ortamlarında gerçekleştirilmesi,

8. Yapay Zeka?nın günümüzdeki ve gelecekteki potansiyeli hakkındaki tartışmalarla kapanış.

 

Merak Uyandırma: Örnek videolar ve etkileşimli animasyonlar, yapılacak örnek uygulamalar (kağıt üzerinde planlama ve yazılımlar yardımıyla).

 

Öğrenme Deneyimi: Katılımcıların planlaması, lise ve lisans öğrencileri ayrı bir grup, lisansüstü öğrenciler, akademisyenler ve sanayi katılımcıları ayrı bir grup olmak üzere düzenlenecektir. Her bir gruba seviye ve ilgi durumları doğrultusunda sunumlar, örnek video, animasyon gösterimleri ve Scratch ile alternatif yazılım uygulamaları tercih edilecektir. Lise ve lisans öğrencilerine daha çok bilgi verme ve farkındalık oluşturma amaçlanırken, lisansüstü öğrenci-akademisyen ve sanayi katılımcıları grubuna daha teknik detaylar aktarılacaktır. Bütün grupların uygulamalar gerçekleştirmesi, fikir alışverişleriyle alternatif Yapay Zeka modelleri, zeki sistemler gerçekleştirmesi sağlanacaktır.

Atapark / 23-24-25 Eylül 2021


23 Eylül 2021